fredag 4 januari 2013

Snart en vecka

sen det nya året startade......

Ja jag har inlett det med arbete men lika bra att komma igång eller hur ;-)

Vad beträffar Aiki och hans rädsla för de där fyrerkerierna så gick det rätt så hyfsat fram till nyårsafton för i år betstämde vi att en vecka innan nyår fick han tyvärr stanna inne från kvällspromenaderna så i snart 14 dagar har han fått sista promenaden ca 15.00.......
Nej det är inte klokt att det ska vara så men han är så himla rädd och det fungerade bra så det får vi vara nöjda med nu när det är som det är.
Sen efter nyårsafton blev det än värre tyvärr, då låg han här inne och skakade om kvällarna trots vi försökte skruva upp och få tankarna på annat men inte............
Ja vi får se hur det blir nästa år hur vi ska lösa det men den tiden den sorgen.

Ja ikväll blir premiärturen för Aiki, tror nog att han kommer lyssna efter ljud men nu blir det bara bättre så det är bra.

I år var det dessutom "premiär" för äldste sonen att gå på nyårsfest och såklart tänkte mor på sin "lille påg" men han tyckte ungefär JAG ÄR 16 ÅR och ja det är ju det som är själva grejen att nu är barnen snart stora och man ska börja vänja sig vid detta. Spelar nog ingen roll hur gamla de är, det är våra små barn iallfall.
En man på vår avdelning hade sin dotter på besök ( läs lite äldre dotter ;-) )
Så skulle hon cykla hem och då sa pappa: Har du nu lyse på cykeln ???
 Haha ja som sagt så spelar åldern ingen roll.

För att hoppa till någonting helt annat så har jag suttit och försökt hitta nån rolig kurs som jag skrev om innan som jag och Aiki skulle gå men vet inte hur bra det går.....
Tycker inte jag hittar nåt roligt, hmm ja vi får väl se skam den som ger sig.
Vill så gärna ta tag i träningen igen men nåt lite lättsamt för att just komma igång och ha kul.

Har också fått bekräftat att ärlighet varar längst......
Mysteriet med väskan som vi hittade på gatan är löst.
Min kollega som också var med fick ett kort hemskickat häromdagen där damen tackade så mycket för det fanns ärliga människor.
Hon hade minsann glömt väskan utanför porten där vi hittade den, ja ibland kan man va bra tankspridd det kan säkert hända även den bästa.
Dessutom fick vi hittelön 300:-) känns som lite mycket men hon var nog tacksam skulle jag tro.

Idag har varit en riktig grådag men vi har varit lediga och körde till stranden i Höllviken.
Roligare att gå vid stranden trots allt, JAG ÄLSKAR STRANDEN !!!!!!
Tyvärr så gick det inte riktigt att ta kort men lite blev det såklart, vissa med mobilen och nån med riktiga kameran.


Springa mellan husse och matte är så skoj


 Ja här står jag och mina goa pojkar
 


En som också älskar havet <3



På spaning


Sötrumpa.....


Mitt lilla hjärta





Hittade en bra skylt på stranden för det är så det ska vara
 
Nu har vi avnjutit en go middag så nu ska vi njuta av kvällen och
ja båda mina ungdomar är hemifrån ikväll men det är väl till att
börja vänja sig.
 
Ha en go kväll
 
Kram Lisa och pojkarna
 







3 kommentarer:

  1. Har inte tänkt så mycket på det här med hundar som är rädda för smällare tidigare. Joo, det är klart jag tänkt, men inte träffat på någon som varit rädd. Det har liksom varit svårt att föreställa sig den otroliga rädslan. Men nu har så många beskrivit hur deras hundar mår, och det är ju helt enkelt fruktansvärt. Jag skulle verkligen önska att det blev ett förbud, och det snarast. Det kan väl inte vara så svårt?
    Hur gick det på kvällspromenaden i kväll?
    Kramar till dig min vän

    SvaraRadera
  2. Här blev det också en stund på stranden idag, men i Ystad. Otroligt nog så lyckades vi komma till stranden precis samtidigt som det började regna!
    Nu måste det väl vara slut på smällare och fyrverkerier. Här ute vid vårt hus på landet har vi bara hört smällar två gånger, lördagen före nyårsafton och nyårsafton. Ändå var det dubbelt så många gånger som tidigare år!
    Önskar er en riktigt trevlig helg!
    Melody med matte

    SvaraRadera
  3. Verkligen jobbigt (ett klent ord när man ser hur dåligt de mår) för dessa stackars hundar. Men nu får vi hoppas på att det verkligen är slut på smällandet för en lång tid framöver. Fina bilder på dina fina grabbaar.
    Ha en härlig helg/Kram

    SvaraRadera