torsdag 10 januari 2013

Vi fick tänka om

Ja det kan man säga, denna vägen tänkte vi gå idag när jag körde iväg med pojkarna men som ni ser så utan en eka eller grodmansdräkt kändes det INTE som något alternativ.......
 
 
Fy sjutton vad kallt det är hos oss i skåne idag, vi som vant oss vid sköna 5+ grader
Jajaja jag vet det är bara januari men jösses vad jag tycker det är skönt med plusgrader.
Visst bara -1 men en snålblåst som fick heta duga Brrr
 
Tur jag har hundarna annars hade jag nog varit en riktig stugsittare idag men som sagt så är det skönt att komma ut trots allt. Nu myser vi härinne, hundarna har varsitt märgben och jag med mitt kaffe.
 
Idag har jag inte tomtarna att tänka på för nu har de gått i ide till nästa jul. Ljusstakarna skulle egentligen ut idag men denna gråa dag får de lysa i mina fönster en dag till.
 
Som sagt så blev det en annan runda än tänkt
Lite svårt med detta ljus och bilder vid denna årstid.....
 
 

 
Vi tränade konditionen lite extra så vi klättrade upp och ner för en massa backar istället och killarna blir lite extra busiga när det ska hoppas i gräs och fara upp och ner.
 
 



 Som sagt upp och ner för kullarna
 
 Det var isiga vindar idag
 
Ja det var allt från oss idag
 
 
Nu börjas det med långkokning av kassler så ikväll ser vi fram emot en riktigt god middag med kassler sås, potatis och varför inte lite rödkål till det mmmm
 
 
 
Ha det gott
Kram Lisa och pojkarna
 


7 kommentarer:

  1. Överraskande kallt idag, men ändå skönt att få se solen efter dess grå, dimmiga och regntunga dagar. Så vått ute att lilla Melody blev rejält våt och frusen. Skönt med en promenad på torra gator inne i vår lilla stad på eftermiddagen.
    Ha en bra kväll! Låter som ni får en riktigt god middag.
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Blåser väl nordan idag tror jag, kallt som attan, lite snö skulle inte vara fel så det blir lite ljusare ute. Hur kan dina vara så rena när min alltid blir skitig när han varit ute? Har du anmält till "Hundlöpet" än? Vi blir nog några stycken som det verkar, så kom igen nu :-))))

    Kram

    SvaraRadera
  3. Ja fy för den lede va kallt det varit! Brrr,,som sagt du får anmäla till loppet För jag SKA...ha det bra!

    SvaraRadera
  4. Kan bara hålla med..........kallt och ruggigt väder!! BURR!!!
    Säger som du, tur man har hundarna, annars hade man aldrig gått utanför dörren.
    Dom ser så underbara ut dina gossar. Med den långa pälsen fladdrande i vinden :-)
    Vi längtar efter VÅR!!!
    Kramar

    SvaraRadera
  5. Jag känner verkligen igen detta isande kalla väder! I Blekinge har det de senaste dagarna varit ett par minusgrader men blåsten gör att det känns som -20. Vilken snygg bäck ni fått, haha! Men snyggast är i alla fall vovvarna. Min krulltott behöver klippas men jag tycker det är för kallt. Han har ingen underull som mina collies hade så han blir nog frusen lättare.
    Må så gott i det hemska vädret! Det har i alla fall blivit ljusare! Det gäller att njuta av det lilla!
    KRAM!

    SvaraRadera
  6. När det är så där kallt o blåsigt vore det skönt med likadan päls om hundarna har! (om man nu inte är nakenhund förstås... ;))
    Det är så skönt med hund, för då måste man ju ut i vilket väder det än är. Jag ska snart ut med Soya o sen blir det borstning på schemat!
    Ha det så bra! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej! Vad märkligt att du inte kan se filmen? För nu kan alla jag frågat se den? Kanske någon inställning hos dig?
    Jaa, ta vara på vännerna.
    Kramar
    Nu ska vi se om jag äntligen lyckas........ordverifieringen är hopplös......svårt att se rätt, och så stannar allt av :-(

    SvaraRadera