tisdag 11 december 2012

Blir inte alltid som man tänkt sig

men det brukar bli rätt så bra i slutändan iallafall.

Ja nu är det så att vi hade planerat in en helg i Göteborg när det är my dog men känns som det kan vi nog lägga på hyllan.....
Lite tråkigt kan jag tycka för det hade jag sett fram emot.

Nu kan man undra vad som hänt varför vi inte åker??

Nu är det så att däck till bilen är inte gratis direkt, skulle kunna tycka att det är en dyr livsförsäkring men sen och andra sidan så kommer man fram ordenligt så får det vara värt pengarna i detta väglaget.
Som ni förstår så var det tvunget att byta till nya däck i detta trista väglag men så är det.

Sen är det så att lille Sammy prinsen har testikeltumörer och kastering kommer att ske redan imorgonbitti. Jag rinde veterinären idag och skulle höra hur vi skulle gå till väga nu när han gått klart sin kur mot borrelian och då sa hon kan du vara här 8.00 imorgonbitti?? Javisst lika bra att få det gjort, ingenting att vänta på......
Usch ja jag vet att det brukar gå bra och att det är en "rutinoperation" men sen är där ett MEN...
Ja nä jag är inte så orolig men en liten tanke finns trots allt.

Ovanpå detta så är julen analkandes så plånboken känns inte så vidare tjock  efter dessa utgifter !!!!

Lite skall jag dessutom lyxa till det nu inför jul så imorgon bär det till frissan också, det är såå skönt att klippa sig när håret hänger hur som helst. Får väl slösa lite extra nu när vi ändå håller på hehe!!

Inte är det nåt roligt att lägga pengarna på men sen och andra sidan så är det välgörande ändamål och så ska det väl vara när det är jul ;-)

Nog om detta, kan säga att lite trist tyckte jag allt det var men vadå det kommer en vår också och det kan vara trevligt att möta våren också minsann. Gäller att se det från det den ljusa sidan så får det bli.

Huvudsaken att lille Sammy blir bra igen det är det viktigaste av allt <3

Idag har jag varit ledig och har haft en sån där riktigt bra dag, kanske låter konstigt i det lite trista men så kan det också vara. Kan kalla det en  måbrakänsla i kroppen.

Kan ha att göra med solen som visade sig och inget snöfall utan bara en kall härlig promenad med hundarna sen hem och dricka kaffe med mannen som jobbade hemifrån i eftermiddags.
 
Lite bilder blev det såklart idag



 En söt liten snönos
 
 Bedårande vackert, skulle kunna tro vi är i skogen men det är parken vi brukar promenera i.
 
 Tro inte att denna är arrangerad   hihi
 
 Så fort jag sätter mig ner och skall fotografera så vänder två nyfikna direkt
och kommer till matte, inte helt lätt det där med hundfotografering.
Tror de här två är lite trötta på sin fotande matte;-)
 

Ja detta var vår dag hoppas er dag varit lika bra.
 
 
 
Tur att lille Sammy inte vet vad som komma skall det måste vara rätt så skönt då slipper man bekymra sig i förväg.
 
 
Ha en fortsatt god afton
 
Kram Lisa och pojkarna


4 kommentarer:

  1. Så jobbigt med operation, även om man vet att det är en rutin grej, så känns det ju i hjärtat när ens älskade små ska behöva gå igenom något sådant. Melody är helt trött på kameran nu, vänder sig bort så fort hon ser att jag försöker ta ett foto på henne. Mobilen är hon inte lika negativ till, så nu blir det en hel del bilder tagna med den.
    Lycka till nu i morgon bitti med veterinärbesöket!
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  2. Skönt att få det gjort! Kommer att gå bra. Känner igen det där med fotograferingen...mina e nog lite trötta med ha ha...Hörs . Kram!

    SvaraRadera
  3. Åh, vad jobbigt med operation....men som du säger, lika bra att få det gjort! Håller tummarna i morgon.
    Fin-fina bilder på söta gossarna!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Tänker på er i dag!
    Sv Blev så glad att jag "råkade" ha kameran med, så jag fick det på bild ;-)
    Allt gott till dig
    Kram

    SvaraRadera