onsdag 12 december 2012

Då var det klart

Ja lille Sammy är numera kastrerad och allting gick bra.
Lite groggy har han allt varit idag lille prinsen och Aiki vågar knappt närma sig den lille med den stora tratten, istället går det ut över oss här hemma ;-)
Han håller på att påkalla vår uppmärksamhet istället och blir helt exalterad för minsta lilla.
Jaja så kan det vara det går nog snart över.

Stackars lille Sammy är inte överrens med den där struten på huvudet, lämnar vi honom blir han stående där tills vi går och hämtar honom.......
Sätter han sig så blir han sittandes, ja han ser lite uppgiven ut kan ni tro men så illa är det tyvärr att tratten är här för att stanna ett tag till.

 

Vår lille Bambi på isen

Sen fick mannen världens chock när han skulle hämta medicinen och skulle betala så han fick fråga en extra gång om det verkligen stämde. Vi betalde 58:- för medicinen, tror aldrig jag har hämtat nån sån billig medicin innan. Vilken trevlig överraskning bara så där ;-)

Sen vill jag slå ett slag för någonting helt annat nämligen REFLEXVÄST !!!
Igår när jag var ute med Aiki så hände en liten grej.
Hundarna går i stort sett alltid lösa även vid den vägen jag gick igår då den inte är speciellt trafikerad och hundarna håller sig alltid  på trottoaren och stannar när jag säger till.
Sen är det den där snön som ställde till det tror jag.
Jag såg att där kom en bil och kallde på honom och han vände och kom bara det att han gick ut på vägen då trottoaren var full med snö så den gick liksom ihop med gräset så han trodde nog att han gick på "rätt ställe".
Duktig som han var så sprang han mot mig men samtidigt kom ju bilen och Aiki framför !!!!
Gud vad rädd jag blev trots att det inte var jättenära så fick bilen bromsa.
Vet inte om de sett honom utan reflexvästen för där är ju gatlampor men västen syns så mycket bättre trots allt. Skämdes lite gjorde jag också som inte "hade koll på min hund".
Ja nu hände ingenting men tänk på vad bra det är att synas i mörkret.

Idag och ett tag framöver får Aiki och jag hålla varandra sällskap på promenaderna och vi har det bra trots att vi saknar vår lille kompis men han kommer snart tillbaka med nya friska krafter <3

En kall promenad med sol och minusgrader blev det idag
 
 Mattes vackra pojke
 


 Kan det finnas nån hare på fältet som behöver få upp värmen med en liten språngmarsch ??
 


Kylan ger oss vackra små konstverk lite här och var

Denna lille herre kan tänka sig att tillbringa dessa kalla dagar så här, gärna i en mysig varm obäddad säng det är livskvalité.
 
Har precis varit ute på kvällspromenaden och med detta pulsande i snön skulle jag kunna ställa upp i miss bikini 2013 för man måste väl bli vältränad av detta "fniss"
 
Ha det gott
 
Kram Lisa och pojkarna
 




7 kommentarer:

  1. Ja, de där västarna är verkligen värda varenda öre.....skönt att allt gick bra.
    Hoppas Sammy snart är på "benen" igen!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  2. Skönt att operationen gick bra, men det är verkligen jobbigt för dem att ha tratt. De ser så olycklig ut när de knappt vill röra sig. Kallt ute nu, men nästa vecka ser det ut att bli plus grader!
    Slask vill man ju inte ha till jul.
    Ha det gott!
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Skönt att det e över nu! Tratten ska han väl inte ha så länge. Bra med väst o synas man kan aldrig va nog så försiktig. Snöstorm på lördag lovas det men då går vi på söndag! vi får höras av på fredagkväll! Tänker inte köra ända till Höganäs oavsett på lördag! Kommer fler täv nästa år!!Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. Vad bra att allt gått bra! Jaa, den där eländiga tratten. Vi skaffade en "livboj" Eller jag vet inte vad dom kallas. Som en uppblåsbar ring, som sitter runt halsen och dom kommer inte åt att slicka. Den är toppen! Rekommenderas varmt.
    Reflexvästar tycker jag är en självklarhet. Även om man bor i stan. Skönt att allt gick bra.
    Fina bilder, precis som vanligt :-)
    Kram

    SvaraRadera
  5. Oj, den där tratten ser inte så kul ut, men det blir ju snart bra, o då är det bara att ta bort tratten o killen blir som vanligt igen.
    Fina vinterbilder! Det är så vackert med snö o minusgrader!
    Du har så rätt om reflextvästar! Tyvärr avskyr Soya sin... Istället kommer hon att få en sån där blinkande lampa att sätta i halsbandet till julklapp. Har även ett reflexhalsband, men det syns ju inte alltid med hennes långa päls!
    Ha det så bra o ta det lugnt! Kram

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Hoppas allt är bra med dig och pojkarna?
    Man blir ju lite orolig när det varit så tyst här ett tag.
    Saknar dina inlägg, och fina bilder på Sammy och Aiki <3
    Kramar
    Susanne

    SvaraRadera
  7. Ibland skulle man va katt, bara rulla ihop sig o sova utan ett bekymmer i världen. De ser så frifulla ut när de sover. Ja, det dröjer väl inte länge innan Sammy blir av med tratten o kommer vara som ny sen.
    Kram

    SvaraRadera