torsdag 20 december 2012

Lite upp och lite ner

Ja så har det varit denna vecka fast mest ner då !!
För några år sedan var jag "under isen" om man uttrycker sig så, då det mesta var nere på botten.
Efterhand har det blivit så mycket bättre och det mesta är ljust nuförtiden.

Ibland kommer det dagar/veckor då det dyker upp igen och just denna har varit en sån.
Ja det känns som luften rent går ur och batteriet urladdat men nu känner jag att det börjar ljusna igen.

Det har varit tyst på både bloggen och kommentarerna, har liksom inte varit prioriterat men nu är vi säkert på G igen.

Hittade en bra text som jag delar med mig

Ibland känns det som att livet står helt still och just det man är i är inte det man vill.
Man känner sig så svag, så vilsen och feg.
Så känns det till den dag då man vågar ta ett steg.
När tiden gått och man får distans, då ser man att det svåra var källan till en chans.
 

Sen tar jag idag också med mig några fina ord som jag fick av min chef idag:

Alltid glad och positiv, säger aldrig nej till att hjälpa till.
Trevlig och ett glatt sätt mot både vårdtagare, personal och deras anhöriga.

Det värmer i hjärtat och det känns bra att sprida lite glädje trots allt.

Tror nog det finns en chans för en fortsatt positiv inställning som kan förgylla våra dagar.

Ja idag blev det ett djuuupt inlägg men som sagt nu e vi på banan igen.

Sist men absolut inte minst så vill vi önska alla våra bloggvänner:


EN RIKTIGT GOD JUL 
 
 
Ja nu är det bara jobb ihelgen kvar sen har vi semester en hel vecka och då ska vi ladda batterierna och njuta ordentligt. Dessutom blir Sammy av med stygnen på juldagen och det blir såå skönt att det äntligen är klart med det.
 
Ha en skön kväll
 
Kram Lisa och pojkarna

4 kommentarer:

  1. GOD JUL på er också.....vet hur det känns när man inte är på topp!!!
    Här går vi igenom en hel del just nu men förhoppningsvis så ska allt bli bra till slut!!
    Underbart foto på dina fina killar.
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  2. Numera e det lätt att bli nere tyvärr..det e väl bara så att det ska inte va för lätt här i livet, får höras sen så vi kan gå av julmaten.
    God Jul på er så hörs vi! Krama killarna lite extra nu från brudarna!

    SvaraRadera
  3. Jag vill bara saga detta! DU SPRIDER OCKSÅ MYCKET GLÄDJE MED DIN BLOGG! DU SPRIDER OCKSÅ MYCKET GLÄDJE I MIN BLOGG GENOM DINA KOMMENTARER. DOM GER MIG VERKLIGEN MYCKET GLÄDJE. Och dessutom har du gett mig bra tips! Livet är som en berg- och dalbana. Så är det bara! Min dotter har det lika.
    Du kan ju också glädjas åt två fantastiska hundar som tvingar ut dig i naturen. DET bruka göra livet lättare.
    Jag hoppas verkligen att du få en härlig semester och att vi snart hörs "face to face in cyberspace"!
    STOR KRAM och GOD JUL!

    SvaraRadera
  4. Skönt att höra, att du är på väg opp igen!
    Hoppas juldagarna varit sköna och att ni får en härlig vecka.
    Fina ord, som jag redan räknat ut, stämmer till punkt och pricka på dig ;-)
    Kram och god fortsättning
    /Susanne

    SvaraRadera