söndag 6 januari 2013

Idag har vi gosat och fyndat

Ja man skulle kunna tro att det har med hundarna och göra men idag hade vi besök av bla Tommys systerbarn och Åhh vad gosigt när de är här och hälsar på.

Lilla tilde som är 4 och Viggo 2 år är såna goa små ungar.
De gillar verkligen våra djur här hemma och just nu får Sammy agera "pottkontrollant" till Viggo som gillar att han är med när han ska sitta på den och snäll som Sammy är ställer han upp och kollar läget  hihi..




Sen är det så att äldste sonen har skaffat netflix så Tilde ville gärna titta på tv och vips så lätt man kan välja film!!
Ja sen blev vi sittande med barnen och tittade på svanprinsessan och vad mysigt det var.
Känner att man saknat det sen barnen blivit större, bara sitta och mysa med kramiga små barn i soffan mmmm det är gosigt det.




Som jag berättat innan så har det blivit lite eftersatt med renovering och annat här hemma när man inte har ork till det direkt men nu är det tänkt att det ska bli ändring på det !!!
Den yngre sonen har velat göra vid sitt rum och igår kollade jag på blocket och hittade två fåtöljer som han kunna tänka sig.
Idag åkte vi och köpte två fina fåtöljer och till riktigt fyndpris dessutom 400:- fick vi ge för dessa näst intill nya stolar, inte illa.




Nu när vi är igång så får det bli lite nya gardiner och annat fint till rummet. Dessa har jag tänkt att de ska pryda sonens rum. Kan nog bli snyggt tror jag.








 
 Här är en kille som nog tycker att det är bra med två nya goa sängar att bädda ner sig i




Sist men absolut viktigt
Glöm inte att ge någon en komplimang eller bara ge bort ett leende
det mår alla bra av....


 
Har lovat mig själv att bli bättre på det.
 
Ha en riktigt skön kväll och en ny härlig vecka
 
Kram Lisa och pojkarna

4 kommentarer:

  1. Svanprinsessan,,,en superfin film. Har den på vidiofilm! Jag o sonen titta på den ofta när han va liten.Om det nu e samma men det antar jag. Ha det bra! Kram!

    SvaraRadera
  2. Här gosas det med barnbarnen idag för fullt! Undrar bara hur de föräldrar gör som inte har någon
    farmor/mormor att ta till när det är studiedagar i skolan. Hundarna gillar verkligen när barnen är här. Även om de bara får ligga bredvid och titta på deras lekar, så är de så nöjda.
    Och så skiner solen, men så pigga på att gå ut är de ju inte de där barnen.
    Ha en bra måndag.
    Kram Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Låter som en riktig myspys dag. Kram och ett stort leende till dig och de dina

    SvaraRadera
  4. Åh, en helt underbar dag!!! Kan knappast bli bättre än så ;-)
    Vilket klipp, med fåtöljerna......otroligt billgt! Det kommer bli toppensnyggt i sonens rum.
    Jag tycker du verkar vara en person, som verkligen ger av dig själv :-)
    Så bra med en pottkontrollant!
    Ha en skön tisdag!
    Kramar från mig

    SvaraRadera