lördag 5 januari 2013

Idag har vi varit på skilda håll

Ja ibland delar vi på oss så idag gick jag hemmavid med Sammy och Tommy var i skogen med Aiki.
Lite orättvisst kan man kanske tycka att bara Aiki fick åka till skogen;-)

Ahh tror inte det för sammy och jag tog med "roliga väskan" och lite överbliven kyckling sen igår och det är inte fy skam det heller.
Med andra ord tränade vi lite på vägen och det var uppskattat.
Det blev lite trix och andra små grejer som han skulle leta upp, det gillar han. Inte för han skulle vilja ta någonting i munnen och komma med det, räcker med att han markerar för mig. Nästan det enda han kan tänka sig att komma med är nog en tom toarulle när han själv vill...!!!



Lite trix
 

"Dutta på snusdosan"
 

Det är lite roligt när vi delar hundarna och se hur de beter sig när vi kommer hem och träffas igen.
Aiki håller på att krypa ur skinnet för att träffa... ja just det SAMMY !!!! Vi andra kommer lite efter.

 
 Fast att jag vet att de gillar varann så är jag nog övertygad om att Sammy inte gillar denna otroligt överdrivna (enligt Sammy då) kärleksförklaring hihi!!!
Sen är då Sammy som han är och hälsar lite mer försiktigt, glad men lite mer i hans lugna stil.
När vi kommer hem ibland och de varit själv så kan Sammy stå en bit bort utan att komma fram direkt men svansen går och han "Knorrar" på sitt eget vis. När han sen kommer så kan han knappt få nog av mys.
 
Sen har då denna matte här lyckats"lära" Sammy att de gånger jag och Aiki varit iväg och tränat så har där funnits godis kvar i fickorna och i början tänkte jag inte riktigt på det men vi kom hem och ja lille prinsen fick belöning för ÖHHH.. vet inte riktigt, kanske för att va så söt <3. Japp det måste det vara.
 Så nu när vi (ja jag och Aiki för det är bara när det är han och jag som varit borta)
kommer in så är där en liten Sammy som försöker komma undan denna glädjen från brorsan och fokuserar på sin matte allt vad han kan.
 
 
Haha ja de är läraktiga de små liven men är det inget värre så tycker jag att så kan det få vara.
Men lite roligt är det allt eftersom det var ingenting jag funderade på alls i början.
 
Ja som sagt så var Aiki med husse i skogen
 
 




 



Ha en alldeles underbar fortsättning på denna lördag
 
Kram Lisa och pojkarna
 

4 kommentarer:

  1. Tror också på att det är viktigt att dela på hundarna mellan varven. Ganska roligt också, att bara ägna sig åt en!
    Det är så kul, att följa deras olika, och lika, beteende. Smarta vovvar ;-)
    Sv. Joo, igår gjorde jag det......lade in bilderna via Picasa. Enkelt.......men det retar mig lite i alla fall, att dom inte fixar det. Hade kontakt med Blogger igår, och dom "jobbar" på felet.
    Krama dina fina vovvar från oss.
    Önskar dig en skön kväll :-)

    SvaraRadera
  2. Här blev det också att vi delade på hundarna. Melody behöver lite egen uppfostran och träning.
    När de är båda vet jag inte riktigt om hon kommer för att Shakira kommer, eller om hon kommer för att
    jag kallar. Att det slutade i en leråker med efterföljande dusch var ju inte riktigt planerat!
    Ha en bra kväll.
    Kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Håller med om att det är viktigt att dela på hundarna även att det är lite svårt att genomföra ibland. Det blir lätt att hela högen hänger med på samma saker.
    Härliga bilder du bjuder på från er dag :)
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  4. Alla verkar ha myst på varsitt håll :-) Tyvärr verkar det som om dagen i dag inte tänker bjuda på samma vackra väder som igår. Nu ska vi packa ihop oss för en promme på Revingehed.

    Kram

    SvaraRadera