tisdag 4 december 2012

Igår vinterskor idag gummistövlar....

Ja den där kung bore kan nog inte bestämma sig, iförrgår -12 grader och idag  +grader.
Det är något magiskt  när det är rimfrost i träden och denna härliga tystnad som kommer med snön.

Ok den magiska stunden var över idag då det smälte igen....
Jaja det är bara att hänga på för vädret rår vi inte över så är det!!!!

Idag har varit en riktig latedag då hela helgen gick som sagt åt till att jobba men för pojkarna är det bra då de slipper va hemma själv så mycket.

Lika tråkigt det är att köra hemifrån fredagkväll så är det gott att få sina lediga dagar nu.
Idag fick bilen stå kvar hemma och vi tog en skön promenad här hemma i parken.
Hur busigt väder det än är så njuter jag trots allt av min turer med mina goa kompisar.

Sen är det så gott att komma hem nu vid denna tiden och tända dessa mysiga adventstljustakar så ibland är det bara så skönt att det är lite busigt ute så man riktigt njuter av att bara myspysa inne det gillar vi det med.




 Hejsan hoppsan i snöyran...
 
 Ok ta nu kortet då
 
 Härligt rufsiga små pojkar
 
 Vad händer där borta???
 
Har koll på en kompis längre bort

Hallå jag vet att du har kassler i fickan,
skulle du kunna lägga undan kameran nu och ge en stackars hungrig sheltie lite mat.......
 
 
Nu ska vi strax iväg och få inhandlat lite julklappar. För en gångs skull är vi ute i god tid det känns hur bra som helst, sen hoppas jag i smyg på att det snöar så där lite magiskt ikväll.
Ja jag får inte säga det för högt eftersom jag brukar säga att jag inte gillar snön;-)
Tror kanske inte det blir så eftersom det idag varit slask och +grader men man vet aldrig.
Bara det är fint till jag skall köra till jobb på torsdag så är jag nöjd.
 
 
Innan vi lämnar er måste jag rekommendera er att göra ett besök hos
Dock måste jag utfärda en varning:
Ni går in och tittar på egen risk då det är lätt att drabbas av VALPSJUKA <3
 
Hoppas inte Ronja och Skorpans matte har någonting emot att jag länkade till dem men det är så väl värt att besöka deras mysiga och fina sida.
 
Ha en underbar kväll
 
Kram Lisa och pojkarna
 
 


4 kommentarer:

  1. Hej min vän.
    Vi har fått ganska mycket snö här i dag (Glad) Hoppas den ligger kvar ett tag?!
    Håller med dig.......ingenting går upp mot en promenad, oavsett väder. Att sedan komma hem och bara ha det mysigt, är inte alls fel ;-
    Hahaha, jaa, länka du bara. Skorpan är verkligen galet söt. För söt för sitt eget bästa :-)
    Angående vacker, så är väl just dina gossar riktigt vackra! Ståtliga, är väl ett bättre ord, kanske.
    Du sprider så mycket glädje med dina fina ord.
    Tack
    Kram
    Susanne

    SvaraRadera
  2. Vilka fina foton på fina hundar!
    Borde inte kika in på någon valp för valpsjukan slår ju alltid till med sådan kraft,
    men kan inte låta bli...
    kram
    Melodys matte

    SvaraRadera
  3. Jag misstänker Lisa att vinterskorna har kommit på igen. Här i Blekinge var det tö och väldigt eländigt i förrgår men sedan frös det på igen och idag har det varit minus 12 grader.
    Synd att blasket kom för det har gjort det väldigt halt och eländigt att gå på alla småvägar här hemma. Fina bilder igen på dina söta vovvar!

    SvaraRadera
  4. Hejsan hoppsan..Visst e det mysigt med prommisar oavsett väder ..eller rättare sagt ..mysigast att komma in sen efter en sk dåligt väder prommis. Nackdelen nu e att det fastnar så mycket snö mellan speciellt Ronjas trampdynor;( Försöker verkligen klippa ner men räcker tyvärr inte alltid tillräckligt! Men dom e betydligt renare!Hade vatt kul om vi kan få till en prommis innan jul!

    SvaraRadera