lördag 20 oktober 2012

Man kan inte tro det är sant...

Ett år sen sist, nu får vi väl se om jag kan hålla liv i min blogg.
Man känner ibland att man inte orkar skriva och sen kommer man lätt av sig så är det.
Men men nu gör vi ett nytt försök.
Här hemma är det mesta som vanligt fast vår lille Sammy mår förstås inte riktigt bra.
Han har under en längre tid blivit gradvis sämre utan att man riktigt kunnat sätta fingret på det.
Sammy fyller trots allt 10 år i mars så man har nästan känt det som att han börjat bli stel av "ålder" om man säger så. Sen har han haft nergångar då han har mest har gått undan och inte varit sig själv men oftast har det varit nån timme då och då. innan har det gått rätt så långt emellan gångerna så jag har väl inte reagerat så för det innan då det nästan mer verkat som han haft nån slags magont som sen gått över. Fast nu på senare tid har har han sackat efter ännu lite mer och "anfallen" har kommit lite oftare. Nu har vi av veterinären fått konstaterat både borrelia och anaplasma !! Dessutom testikeltumör. Fy vad mitt samvete gnager då jag inte förstått det innan men det är lätt att vara efterklok tyvärr. Nu håller vi våra tummar för att medicinen biter på bacilluskerna och sen blir det
kastrering.
Idag har vi haft en underbart härlig höstdag så pojkarna och jag har varit ute och myst i solen.
Tommy har begett sig till hasslö för att övernatta hos en jobbekompis med både fiske och matlagning. En helg i Blekinge hade inte varit dumt, får väl se till att planera in det nån dag.
Satt innan och gick igenom lite bilder från vår otroligt härliga vecka på Tjörn i somras så nu tänkte vi
dela med oss av dem. Ja de flesta är ju på pojkarna men lite andra har ju smygit sig in också. Vi hyrde världens mysigaste stuga ända nere vid havet med hästarna som grannar. Fast hästen på bilden bodde inte hos oss förstås utan vi hälsade på en colliekompis på vägen och hos har ju världens vackraste häst så han fick komma med här, ser nästan ut som en sagohäst tycker jag.











Önskar er alla en härlig söndag, Kram Lisa och pojkarna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar