måndag 29 oktober 2012

Visst behöver man

sina lediga dagar !!!

Har varit ledig i tre dagar och känner nu att jag hunnit njuta och vila dessa dagar.
Idag lyser förstås inte solen men det kan den inte göra jämt och ständigt.
Efter gårdagens inlägg kan jag meddela att prinsen är piggare igen och vi alla är nöjda och glada.

Ok får väl erkänna att ett irriteringsmoment smugit sig in nu på morgonen, skulle lägga in en film på Sammy som jag spela in i morse. Han har en liten rolig egenskap när han äter sin frukost som jag tänkte visa men det smög sig.
Har spelat in det så det ligger på sidan och kan INTE vända den rätt GRRR !!
Men men det är inte hela världen, får se om jag lyckas nån dag så lägger jag upp den.

Som sagt så är denna dagen en rikigt bra dag inombords, känner mig riktigt glad och lyssnat på musik som gör en glad ända in i själen.

Nu har jag en liten Sammy som nästan kryper upp i mitt knä och vill ha lite uppmärksamhet så det tänker jag ge honom <3

Ja nu känns det som det bara är Sammy i bloggen men jag lovar att aiki får uppmärksamhet han med, om inget annat så finns han så nära den goe mysaren så det går inte att missa nån av dem, det gör ett mattehjärta så gott.

Snart blir det jobb, hoppas denna känsla håller i sig även ikväll då blir det riktigt bra.
Imorgon jobbar jag bara till 12.30 sen är man ledig två dagar, det ser vi fram emot....
Sen och andra sidan blir det jobb i helgen men det får vi ta då.

Nu vill vi dela med oss av en riktig "MÅ BRA LÅT"



Ha en underbar Måndag
Kram Lisa och pojkarna

4 kommentarer:

  1. Skriver lite om flera inlägg!
    Först och främst vill jag skriva om de underbara bilderna på Sammy. Särskilt nosbilderna är jag svag för. Min senaste collie blev 15 år och mindre hundar lever ju ofta längre så jag hoppas verkligen att Sammy får vara med ett bra tag till.
    Sedan måste jag berätta att även min man lagade gormémiddag i lördags. Vi hade fest och maken är nästan alltid den som lagar maten. Jag står för allt annat som ska göras inomhus. Blommor, dukning, ljus, städning, tvätt osv. osv. Ändå så tror folk att det bara är jag som har haft tur när vi möttes. Tänk så många män som har haft tur som träffat kvinnor som lagar mat! Men det pratar man aldrig om. Konstigt! Men visst är det härligt att sätta sig till bords och få god mat även om jag dukat själv.

    SvaraRadera
  2. Skönt att "Prinsen" mår bättre. Jag blir så orolig, när jag läser om hundar som mår "annorlunda". När det känns som det är något, som man inte kan sätta fingret på.
    Tänkte på det där med filmen. Har du provat lägga in den, trots att den ligger åt fel håll? Jag hade samma problem.......men så vips, när jag lade in filmen, hamnade den rätt. Heeelt av sig själv :-)
    Önskar dig en bra dag
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hörde av en bekant att det ska vara bra att ge B-vitamin till de som haft Borrelia/Anaplasma.
    Ha en riktigt bra dag på jobbet
    Kram

    SvaraRadera
  4. Visst e det skönt med flera dars ledighet...Skönt att prinsen mår bättre:)))

    SvaraRadera