tisdag 23 oktober 2012

Ska man aldrig lära sig...

Att vara rädd om sig själv.
För ett tag sen råkade jag ut för ett ryggskott och fick vara hemma i över en vecka innan jag kunde gå tillbaka till jobbet.
Sen och andra sidan så kunde man ju ana att det skulle komma för "lite ont i ryggen" hör ju vardagen till eller...???
Sjukgymnasten undrade om jag tränade, hmm nää det gör jag väl inte längre.
Förr var det både airobic mycket cykling och så hästen så ja på den tiden var man igång kan man säga.
Förra året köpte jag ett kort på friskis och svettis men det höll kanske inte i sig så länge.
Iallafall tog jag tag i att ännu en gång införskaffa ett gymkort denna gång och hej och hå så himla duktig var jag och tränade en och en halv månad två dagar i veckan, himla bra.
Sen tror man att Rom byggdes på en dag och att kroppen skulle förändras på en gång annars tröttnar man lite....
Jaja sån e man !!! Plötsligt hade jag hoppat över en träning och en till och ännu några.
Ja jag märkte ingen större skillnad tyckte jag förren en morgon när jag hade så ont i ryggen och tänkte på att jag har INTE haft ont i ryggen på flera veckor hupps !! där fick man.
Nu blir det till att börja om från början igen, kanske inte så roligt men men har bara mig själv att skylla på.
Tänk att jag inte märkt att jag mått mycket bättre i ryggen, där ser man hur viktigt det är att ta hand om sig själv.

Som tur är så har jag mina älskade pojkar och vi aktiverar varandra varje dag >3











Nu blir det nya tag, på fredag blir det träning igen måste se till så jag håller mig pigg så jag och pojkarna orkar länge till. Ja idag är det första dagen på Sammys kur mot borrelian så nu håller vi tummarna att han också håller sig pigg och glad.

Ha det gott Kram Lisa och pojkarna

2 kommentarer:

  1. Krya på dig......och Sammy också såklart!!
    Att träna är verkligen hur kul som helst har då jag kommit på nu på senare år....(har hållt uppe i några år) och har verkligen blivit fast!!
    Terapi på hög nivå är det dessutom också!
    Underbara bilder du bjuder på :)
    Ha det så bra.
    Vov o kram!!

    SvaraRadera
  2. Jaa, man måste vara rädd om sig :-)
    Vad tråkigt att Sammy fått borelia. Hoppas han blir helt bra snart!
    Härliga "spring-bilder", när pälsen flyyyyger omkring dina fina gossar.
    Sv. Klart du kunde suttit i min ryggsäck ;-)
    Kram

    SvaraRadera