söndag 21 oktober 2012

"Små små saker som man gör"

Så sjunger de i en sång, men det är precis det som gör våra hundar till dem de är.
Små egenskaper som de har för sig.
Vissa kan tyckas som olater men har man inga problem med det så är det ju inga eller hur ?
Aiki har ju en tendens att reagera på vissa speciella saker som släp vilket han blev rädd för som unghund. Samma gäller soptunnan varför vet jag inte men det jag vet är att vi får ju tänka på våra
kära grannar så det inte blir sent eller tidigt....
Ännu en sak är den som sodastreamern, då far han upp som skjuten ur en kanon om vi inte är med hihi. Han är dock inte rädd för dessa utan mer lite irriterad av dessa onödiga ting....
Annars är han så go och glad min gulliga hund, han gillar när matte sjunger och skrattar det tar han som en inbjudan till lek.
Han är så kontaktsökande inne iallafall, ja ute med men där finns ju mycket annat kul hmmm !!
Han är inte jätteglad för borsten men ska jag borsta Sammy som sitter han nästan i mitt knä för att
jag inte bör missa honom då, gulliga hund !!

 
 
Sammy däremot är ju som sagts innan lugnet själv, men han ser vissa saker som ren lek.
Att jaga solkatter är en kul grej enligt honom och där ingår även ficklampan...
Det är ju buskul !!!
I och med ficklampans klickljud kan man även leka med en vanlig kulspetspenna som man klickar med.
Vattensprutan går definitift inte att använda som bestraffning till min lille prins, tror iof inte det skulle behövas. Han kommer som ett skott om han märker att blomsprutan kommer fram.
Passar man inte fingrarna ligger de risigt till.
Till och med när strykjärnet kommer fram står han där i tron om att man skall busa med vattensprutan.
Vår lille Sammy gillar att leka som en liten katt. Ett "fiskespö" med en liten grej framtill kan man
leka med honom och nej han tar INTE sönder den, han tar så försiktigt lille sötisen.
Fast där kan vara fart i lille prinsen också minsann <3


Bada vill han då rakt inte men vattenslangen är såå rolig, han hör på långa vägar när vi börjar öppna
kranen därute. Samma gäller havet, doppar sig gör han inte gärna men ju stormigare det är desto
roligare är det att springa vid strandkanten och bli dyngsur. man kan helt enkelt säga att han
"goes bananas".
 
Någonting som också är rätt så roligt är att när jag är ledig eller jobbar kväll så går vi ut lite senare
på morgonen och Tommy tar morgonrundan när jag jobbar morgon. Hundarna vet exakt vilken runda
som är vilken för de mornar jag skall jobba så "stiger" de knappt upp, ja kanske kommer de ut i köket
för att tigga lite..... Sen går de och lägger sig igen, hihi ja de är roliga de små liven.

Ja det var lite om våra kära pojkar, finns ju ännu mer att tillägga med det tar vi en annan gång.
 Igår var det strålande väder och då passade vi på att njuta i solen och kameran åkte med så ett par fina höstkort blev det.

                                                                  Härliga höstsol

                                                                Vackra höstfärger

                                                       Tur det finns vattenskålar på vägen

                                                             Vackra höstpojkar


                 Ja det finns mycket mysigt med hösten så det är bara att njuta så länge det varar
.
                                  Ha det så gott, Kram Lisa och pojkarna

2 kommentarer:

  1. Underbart inlägg om dina fina killar!
    Vov o kram!

    SvaraRadera
  2. Hej Lisa! Så roligt att du har hittat min blogg och att du gav mig adressen till din. Bilder på collie och för den del också sheltis är underbart att se. Min Ginnis är SÖT men en collie är VACKER! Det är fortfarande min favorithundras. Jag har haft fyra stycken och två av dom har varit trefärgade precis som Aiki, den näst sista var en blue merle och min första var en sobel. Men så är det då det där med borstning. Slitigt! Othello (som blev 14,5 år och begravdes flörra sommaren) hatade bortsen värre och värre för varje år. Han sprang och gömde sig. Ginnis ska inte alls borstas.
    Hoppas du "tjuvtittar" i min blogg! Och jag kommer att göra samma med din!
    Må så gott!

    SvaraRadera