onsdag 28 november 2012

Dåligt samvete

Ja det har jag haft idag för mina pojkar har haft en riktig tråkdag...

Varför undrar ni kanske ???

Jo det skall jag berätta:
Idag har denne matten behövt proviantera lite och när jag ändå var iväg så hann jag med lite olika butiker så här på min lediga dag.


 
Bland annat så var jag och införskaffade lite sånt här kuligt, får väl se vad det blir av det när det är klart. Ska fundera vad mer som skall förgylla den adventsljusstake.
 
 
 
Sen var där ett MÅSTE som inte är så himla kul men idag blev fönstren rena inför julen så mitt samvete för det är helt borta nu.
Ja till och med stjärnor och stakar på plats så nu kan jag bara njuta av det och inte ha det framför mig.
 
 
Så himla mysigt med dessa stjärnor. Det är nåt speciellt med det, våra tonårspojkar som inte bekymrar sig så mycket om vad som kommer upp tycker att detta är en riktig mysfaktor.
 
 
Nu är det så att allting tar sin tid och lägger man till tvätten på det så kan man säga att denna dagen har jag haft lite att pyssla med. Då kan jag säga att mitt samvete för hundarna gnager riktigt ordentligt fast man måste hinna med lite annat ibland också minsann.
I och för sig så är hundarna hemma själv när vi är på jobb men nu har de det rätt så bra och är inte så ofta hemma själv.
Det känns inte helt rätt när man är hemma och inte riktigt har tid med killarna.....
Ja man är väl en riktig "nörd" kanske vad vet jag hihi
 
Dessa dagar kan jag inte låta bli att tänka på att där finns faktisk hundar som har det så här varje dag och aldrig får hitta på något kul alls och bara en sväng runt kvarteret och tillbringa sitt liv i trädgården.  Då kan man undra varför man har hund överhuvudtaget.......
 
Ja ja nog om det, mina killar fick en ordentlig runda i mörkret nu ikväll och jag behöver inte vara rädd när man har dessa två med sig, de kan nog skrämma slag på en och annan  med den blicken, Hehe !!!
 

 
Nu är det riktigt hög tid för mysbelysning hemma och jag ändarde om lite på min skänk.
Tänk vad lite gamla grejer kan göra, saker som jag ställt undan i skåpet och tänkt att det kommer nog aldrig fram igen men så glad jag var att jag sparat dessa och fint blev det. Nu kom inte riktigt alla "nygamla" saker med då det inte är så lätt att få med allt på kortet men dessa mysigaste var de viktiga. Lite roligt, den lilla mosaikljusstaken köptes på en lite loppis för 5 kr och jag tyckte den var lite ful egentligen men köpte den ändå och så nöjd jag är med den tycker den är fin där den står och lyser.
 
 
Ja jag måste få visa vår andra myshylla med nu när vi ändå är igång
 
 
 
Japp så mysigt har vi det här nu och imorgon skall killarna få en roligare dag kanske blir det en tur till havet vem vet???
 
Imorgon är en annan dag så vi får väl se vad som händer.
 
Kram Lisa och pojkarna


2 kommentarer:

  1. Oj, vad du varit "duktig", och så fint det blev!
    Jag är precis likadan, får dåligt samvete, om det inte blir så mycket hundaktivitet en dag. Men, precis som du säger, det finns hundar som aldrig någonsin får det, vilket för mig är en gåta.
    Vad härligt det låter med havet!
    Ha en riktigt skön dag med dina grabbar!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej hej! Vadååå ha tråkigt.. dina pågar har väl kul för övrigt..Tror att nån gång får dom ha tråkigt för att uppskatta dom roliga dagarna ..aja jag vet inte men du ska inte ha dåligt samvete för dom har det så himla bra:) Vad fint du gjort! Bra att du påminde ska se om jag hittar 1a advent ljusstakarna nån stans i denna röra..ha ha Tror jag drar en runda till Veberöd o tävlar en pälsboll istället på söndag!!Trevlig helg!

    SvaraRadera