onsdag 7 november 2012

Inget hundsnack idag

Det blir en liten parantes efter gårdagens inlägg bara.
Ville bara säga att alla har vi väl våra tankar och drömmar om vad man skulle vilja göra.
Jag har en del saker som ligger i mitt bakhuvud och väntar på att plockas fram, sen att det har svårt att bli av är en helt annan sak.
 
Jag skulle kunna kalla den för min:
ATT GÖRA LISTA

Vissa av att göra sakerna är väl lättare att utföra än andra så är det bara

 
Jag älskar att sjunga, så att sjunga i kör skulle jag gärna vilja göra. Det är nog bra för både kropp och själ. Kör är ju bra för då kan man gömma sig lite för min sångröst är kanske inte den bästa men nu är det så att:
JAG SJUNGER HELLRE ÄN BRA !!!!

Dansa är ungefär som med att sjunga hmm!!
Det är roligt men skulle behöva bli lite mjukare i kroppen och  följa "the flow" i dansen, hade varit häftigt att verkligen bara flyta med. Vem vet kanske Line dance hade varit nåt ??
 

 
Ok nu blev det ett hopp till någonting helt annat nämligen "havremoppen" ;-)
Jag hade häst till för 17 år sen och lovade mig själv dyrt och heligt att aldrig mer skaffa en egen häst med allt vad det innebär!! Jag älskar verkligen att vara i stallet och att rida, finns nog inte mycket som slår en kall solig vintermorgon i stallet när hästarna äter sitt hö och sitta på stallbacken i solen och bara lyssna mmm....
Sen lovade jag visst också mig själv att jag skulle börja rida efter jag fyllt 40  typ en gång i veckan eller så. Det sköna med  detta är att det måste betyda att jag inte fyllt 40 än, det var ju bra.
Tyvärr är det så att ska man rida på ridskola en dag i veckan så kostar det skjortan och skulle man hjälpa någon med sin häst så vill de ofta ha hjälp mer än så. Ja vi får väl se vad som händer.
 

Nu är det så att när man inte mår så bra så blir hemmet lite eftersatt när det gäller inredning och dylikt tyvärr. Borde börja inreda med lite mer med vackra saker som gör det myspysigt här hemma.
För tillfället känns det som det mesta är "murrigt" och det blir man väl inte så glad av eller hur?
Nä fram med lite romantik <3

 
 Ok nu blir det lite mer framtidsvisioner men det finns det med.
Ett nytt boende har varit på tapeten men eftersom vi har våra killar som är rotade här så har vi kännt att det var det bästa beslutet att ta. Antingen blir det nåt hus någonstans utanför stan eller skulle det vara att bo i nån marklägenhet och köpa stuga upp emot Blekingehållet som man kanske så småningom skulle kunna bosätta sig , vem vet ??  Det kan ju ändras med tiden vad som känns rätt men för tillfället är det sistnämda som ligger bäst till.
 
 
 
Så här skulle jag vilja säga varje gång jag kilar iväg till mitt jobb och ja jag vet vad man säger:
Du skall vara glad över att ha ett jobb......
Ja så kan man tycka och det gör jag men samtidigt om man inte känner att det känns helt bra att gå till jobb så håller man känslor innestängda. Jag som då jobbar med sjuka människor som faktiskt inte väljer att vara på denna plats jag jobbar ( korttidsboende)då gäller det att stoppa undan mina känslor och faktiskt vara glad, trevlig, omtänksam, stöttande. Visst jag har inga problem med det för jag är den typen av människa som gärna vill att alla ska ha det bra men ibland känns det som man inte riktigt orkar, så är det bara. Men som sagt lätt är det inte att hitta annat men håller ögonen öppna.


 
Jaha nu undrar ni väl om jag jag ska ha växelboende mellan England och Sverige också hihi
Nej det är så enkelt att en "måstegöragrej" är att ta iallafall två veckor, packa bilen och åka runt i Sveriges olika hörn och ta dagen lite som den kommer.
Detsamma gäller England, har länge velat åka runt och kika det hade jag tyckt om. Fråga mig inte varför men det har alltid lockat mig så en dag........
Ja detta är inga konstiga saker men ändå sånt som läggs "på hög" för att göras sen.
 

 
Träna hund det ligger alltid under ytan men det är så att man kan inte lura sina vänner att man tycker att wow vad roligt detta är idag, alltså kan jag inte tvinga iväg mig själv och säga nu ska vi tycka detta är roligt, nej det funkar inte.
Sen och andra sidan så tror jag att förverkligar jag lite av mina saker att göra så kommer detta nog automatisk eftersom jag verkligen tycker det är roligt egentligen så det behävs nog bara litegrann tror jag.
 
 
 
Ja nu vet jag att det är några år tills jag blir pensionär och dygnet har bara 24 timmar även hos mig så att förverkliga allt på en gång funkar nog inte ;-)
Men ett litet steg i taget så...........
 
Japp detta var lite av mina tankar om hur mina dagar borde se ut och när jag nu skriver ut det så här så känner jag själv att "Detta borde väl för tusan inte vara så himla svårt"
Men det är faktiskt så det är men jag får göra en uppryckning så är det bara.
 
 
Tjingeling på er, hoppas ni får en underbar dag
Själv åker jag till jubb i kväll men nu blir det snart en tur med pojkarna, idag blir det till att hålla i hatten det ser jag på träden.
 
Ha det gott, Kram Lisa och pojkarna

3 kommentarer:

  1. På de 2 förstnämnda sakerna kan jag haka på för de tär något jag gärna skulle vilja kunna göra. Ha de gott. Kram

    SvaraRadera
  2. EXAKT!!! Tror det är bra att "spalta upp" det så här, med en "att göra lista! Det blir liksom lite överskådligt. Att ta upp ridningen, det vore en dröm för mig också. Nu är det praktiskt omöjligt.......men om. Så var det det där med kostnaden! Helt galet dyrt!
    Jaa, det känns skönt att gråta, och i dag kan jag le åt alla fina minnen vi fick tillsammans med henne.
    Alla berner sennehundar har detta kors. På vissa individer, som har mycket vitt på bröstet, kan det kanske vara lite svårare att se. Men visst är det häftigt. En Schweizisk hund, med ett Schweiziskt kors på bröstet ;-) Inte illa!
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  3. Vissa dagar är ju bara botten... (syftar på tidigare inlägget oxå) O det ända man kan göra är nog att antingen gråta, eller ta tag i en liten sak av det man tänkt! Det brukar kännas bättre efteråt! O det är ju skönt att man har trogna vänner i hundarna, för de står där i alla väder o viftar på sin svans!
    Jag har oxå längtat efter att få åka på engelska landsbygden... det ser så vackert ut!
    Hoppas du har en bra dag idag! Kram från Soya o mej

    SvaraRadera