fredag 16 november 2012

Vårt lilla dagbarn har varit här

Ja Ok lilla var väl till att överdriva, en grosser schweizer sennenhund är ingen liten ras direkt men Cuba är inte så gammal iheller så det är lilla för oss.

Dagbarn kan jag kanske inte heller säga för hon är inte här varje dag.
Det är ett par bekanta här från området vi bor i och ibland behövs det "barnvakt" och då ställer vi mer än gärna upp.
När man är småbarnsförälder och hundägare räcker inte tiden riktigt till alltid ( Nä tiden räcker inte alltid till även när man inte är småbarnsförälder heller vad det beträffar ;-)

Ibland passar vi även henne när vi har "Cuba abstinens" också <3

Denna goa hund med så mycket livsglädje är bara en vitaminkick för oss, hon kommer in som en virvelvind och livar upp som bara en unghund kan göra.

Hon ger oss mycket glädje och många goa skratt.

Det går jättebra med killarna också fast de tycker kanske att hon faktiskt vill leka lite väl mycket ;-)
Sen gäller det att passa så hon inte tillbringar för mycket tid med deras matte, sötnosarna.

Ja vi är nog priviligerade som får lov att dela henne litegrann med hennes husse och matte.

Nu var inte vädret det bästa så det blev svårt att få till bra ljus i korten tyvärr.


Tjoho här kommer jag, hon är så energisk snabb och väldigt vig för att ändå vara en så storväxt ras.
Ja hon e för go....

En boll kan väl aldrig vara ett fel val
 

Nu e den bara min
 

Nu är det bara så här......
 

 att gammal är äldst så det är såå.............
Summa summarium:
Snipp snapp snut så var denna leken slut!!!!
 
 Fina fina gänget <3
 
Lilla Cuba vi är glada att vi får läna dig ibland.
 
 
 
Ja nu är killarna trötta, vi är nöjda och trötta nu blir det fortsatt "soffhäng"
 
Ha en mysig helg
 
Kram Lisa och pojkarna


4 kommentarer:

  1. Vilken fin kompis ni har som dagbarn ibland.
    Inte helt fel med att hon är en tjej heller väl??
    Henne hade vi säkert gillat också!
    Vov från grabbarna boys!

    SvaraRadera
  2. Vilka härliga, fartfyllda bilder!
    Tänk om jag fått vara med!
    Puss från Melody

    SvaraRadera
  3. Lisa!
    Det är så roligt att läsa i din fina blogg! Kul också att du läser min och att du kunde fixa god mat efter mitt recept. Ja, mitt och mitt. Det var ju maken som lagade maten.
    Sedan känner jag igen energin i Cuba även om Ginnis inte är på långa vägar så stor.
    MEN - Det som får mig att smälta alldeles förfärligt är slutbilden på din film. Jag längtar efter en collie så förfärligt när jag ser din sötnos. Så lik mina två trefärgade.
    Jag önskar dig och din familj en trevlig fortsättning på helgen!
    Hälsningar
    Margareta

    SvaraRadera
  4. Liten o liten? Tycker det var en ganska stor valp :-) Keep on blogging
    Kram

    SvaraRadera