tisdag 6 november 2012

Vissa saker är tråkigare än andra.......

Det kan man faktiskt konstatera............!!!!
 
Ja gårdagens kvällspromenad var ju inte nån rolig historia
 
 Tycker ni att jag ser glad ut eller ?????
 
Eller jag för den delen ??
 Vi säger bara tack för den bästa uppfinningen i regnväder: Torkskåpet
 
 När vi sen blivit torra så är det faktiskt rätt så myspysigt och som gjort för lite bus.
 
Mmmmmm håller med..
 
Sen har vi varit lediga idag så lite mys hemma och sen en tur i Lomma, dock inte vid stranden idag men en härlig tur i solen.
 
 Finns där nåt bättre än att hitta ett gammalt sunkigt märgben som blivit uppblött och gosigt i trädgården Ahhhh det är gott det.
 
 Japp det finns det, en gammal glassburk funkar alldeles utmärkt att trixa med.
DET mina vänner är en bra uppfinning.
 
 Kolla här vilka konster man kan göra !!!
 
 Sen blev det som sagt en mysprommis
 
 
Men vad som hände sen vet jag knappt, plötsligt stod jag i badkaret.
Hur gick nu detta till efter denna trevliga dag HUUU.....
Nu ser jag iallafall absolut INTE nöjd ut.
 
 
Sen är ju min matte inte lite fräck när hon jämför mig med sina "tanter och gubbar" på jobb...
De vill ju oftast inte heller duscha men..........
 
 
 Det är ju sååå gottigt efteråt
 
Jippie dooo vad pigg man blir !!!!!!!!

Ja det där med bra och dåliga finns väl även hos oss......
Jag har ofta upp och nergångar själv,känns ständigt som det finns en pusselbit  som aldrig passar in.
Hur mycket jag än gör och fixar o donar så blir jag aldrig tillfredställd fast jag vet att jag är lyckligt lottad i mitt liv. Det är också en grej att jag sällan är nöjd fast jag vet att jag borde vara det.
Mycket saker man skulle vilja göra och uppleva men blir sällan till någonting eftersom min energi går åt till att bara vara........
Oftast känner jag att mina hundar får den mesta av min energi fast det finns dagar som jag är en riktig tråkmatte även där och är evigt tacksam att de ändå vill va med mig trots att jag nog kan va en sån där tradboll, gullepågar <3<3<3.

Ja Ok min familj får också sin beskärda del men här bor två tonåringar som helst inte vill  tillbringa så mycket tid med sina föräldrar för tillfället.......!!!
Tur mannen min också har ett stort tålamod med sin fru.

Och ja jag vet att den enda som kan ändra det är jag själv, så en dag blir förhoppningsvis pusslet färdiglagt innan man levt färdigt. Ja jag vet det är en sån där dag idag, fast jag har dock inte varit nån sån där tråkmatte idag fast tankarna nu snurrar i huvudet.  Förmodligen är det efter fyra dagars intensivt jobb i helgen då är man helt kaputt huvudet.

Nämen nu blev det nog lite djupa tankar men det är nock bra att få ut dem, imorgon är ju en annan dag och förmodligen en mycket bättre sådan <3

För att lägga lite positiva ord så här i slutändan så har jag faktiskt en plan som inte involverar mina goa små vovvar. Ja det har faktiskt med hundar att göra vad annars hihi....
Tänkte ta mannen med mig och åka till my dog och samtidigt göra en kväll i Göteborg och ta in på hotell, det låter väl inte som en helt fel idè tycker jag.

4 kommentarer:

  1. En våt collie är inte den vackraste hunden precis och detsamma gäller säkert sheltiesen (eller hur det stavas). Jag minns när jag skulle ställa ut min blue merle collie i november i Växjö som är ett av de regnigaste platserna i Sverige. Vi fick åka hem mellan stellandet och torka med hårtorken - utan någon nytta. Men en perro gillar inte heller regn.
    Resan till Göteborg låter härlig! Men jag tror aldrig livspusslet blir färdigt och det är väl det som gör livet spännande. Carpe Diem, Crea Diem! Fånga dagen och se till att göra något njutbart av den. Lätt aqtt säga men......

    SvaraRadera
  2. Ingen dum idé alls, ta ledigt hela helgen vettja o dra till Götet o gör stan osäker.
    Ser ut som om Sammy mår mycket bättre. Lille gosvovven
    Kram

    SvaraRadera
  3. Tar det sista först!!! My Dog, och hotellnatt, det låter som en superbra idé!!
    Vilket härligt väder ni haft i dag! Men.....jag bara undrar lite......torkskåp??? Hur......menar du då? Att du inte sätter in hundarna i torkskåpet, det fattar jag......eller, har du en annan smart lösning att få dom torra ;-)
    Helt rätt, ut med skiten bara!!!
    Hoppas morgondagen blir en "braig dag"
    Kramar

    SvaraRadera
  4. ha ha söta o blöta eller...mina behöver med ett riktigt bad snart:)Ha det bra!

    SvaraRadera